سالن عقد بلوار همیلا

یکی از مهمترین بخش‌های سالن عقد بلوار همیلا سفره عقد است. سفره عقد از سالیان بسیار دور در فرهنگ ایرانیان مرسوم بوده است و به عنوان یک سنت زیبا و قدیمی محسوب می‌شود. آیا تاکنون به اجزایی که در سفره عقد وجود دارند دقت کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که هر یک نماد چه چیزی است؟ در این مقاله قصد داریم درباره اجزای موجود در سفره عقد و فلسفه هر یک صحبت کنیم.

فلسفه اجزای سفره عقد

قرآن:

از مهمترین اجزای موجود در سفره عقد سالن عقد شیک بلوار همیلا قرآن است. قرآن به معنی حضور و یاد خداوند در زندگی است. معمولا قرآن را به همراه جانماز در سفره عقد می‌گذارند و نماد پایبند بودن عروس و داماد به دین اسلام و اصول دین می‌باشد.

آئینه و شمعدان:

آئینه در تمامی آداب و سنن نماد پاکی و زلالی است و در سفره عقد نیز همراه با شمعدان در بالاترین قسمت سفره قرار داده می‌شود. در سالن عقد شیک آئینه را معمولا به صورتی قرار می‌دهند که در مقابل عروس و داماد قرار بگیرد تا بتوانند یکدیگر را درون آئینه ببینند. شمعدان‌ها نیز در دو طرف آئینه قرار داده می‌شوند و نماد روشنی و گرمای زندگی هستند.

محضر-عقد-بلوار-همیلا-محضر-عقد-اکسیر

محضر-عقد-بلوار-همیلا-محضر-عقد-اکسیر

شاخه نبات:

در دفتر ازدواج بلوار همیلا شاخه نبات را به شکلی زیبا تزئین می‌کنند و از قدیم نیز رسم بر این بوده است که در سفره عقد شاخه نبات بگذارند و در برخی از فرهنگ‌ها شاخه نبات را جزو مهریه عروس می‌دانستند. نبات نماد شیرینی و شیرین کامی است و به منظور شیرین شدن زندگی عروس و داماد در سفره عقد قرار داده می‌شود.

نقل و سکه:

نقل نماد شیرینی است و سکه نماد رزق و روزی است. معمولا این دو را با هم ترکیب می‌کنند و بر سر عروس و داماد می‌ریزند که نشانه بارش شادی و برکت بر زندگی عروس و داماد است. در سفره عقد محضر عقد بلوار همیلا ظرفی از سکه نیز به چشم می‌خورد که به زیبایی تزئین شده است.

تخم مرغ:

از دیگر اجزای موجود در سفره عقد سالن عقد بلوار همیلا تخم مرغ تزئین شده است. تخم مرغ نماد باروری و فرزند آوری است. تخم مرغ‌ها را معمولا با استفاده از تزئینات زیبا درون ظرفی می‌چینند و نمادی از رزق و روزی و برکت زندگی نیز می‌باشد.

جام عسل:

از قدیم رسم بر این بوده است که در مراسم عقد و پس از جاری شدن خطبه عقد عروس و داماد بر دهان یکدیگر عسل می‌گذاشتند. این رسم زیبا نمادی از شیرینی و شیرین کامی است و عروس و داماد کام یکدیگر را شیرین می‌کنند و زندگی خود را با شیرینی آغاز می‌کنند. عسل را در سالن عقد شیک بلوار همیلا درون جامی زیبا و تزئین شده می‌ریزند و پس از اینکه عروس و داماد حلقه‌ها را به دست کردند این رسم برگزار می‌شود.

گردو:

در سالن عقد شیک درون سفره عقد ظرفی از گردو به چشم می‌خورد که با استفاده از روبان یا گل و مروارید تزئین شده است. درخت گردو به عمری طولانی معروف است و در سفره عقد نیز نماد افزایش طول عمر عروس و داماد است و به همین دلیل همیشه ظرفی از گردو را در سفره عقد می‌گذارند.

بادام و فندق:

ظروف بادام و فندق در دفتر ازدواج بلوار همیلا نماد برکت و گسترده بودن سفره عروس و داماد در زندگی است. بادام و فندق از جمله خوراکی‌های مقوی هستند و نشانه رزق و روزی زیاد می‌باشند. بادام و فندق را درون ظروفی زیبا تزئین می‌کنند و در کنار سایر اجزای سفره قرار می‌دهند.

کاسه آب:

از قدیم رسم بوده است که کاسه آبی را در سفره عقد می‌گذاشتند و درون آن گل یا ماهی می‌انداختند. آب نماد پاکی و زلالی است و ماهی یا گل درون آن نماد زندگی است. امروزه در سفره عقد محضر عقد بلوار همیلا ظرف آب را همراه با شمع و گل درون سفره عقد قرار می‌دهند و در برخی از دفاتر ازدواج نیز دیده می‌شود که برای تزئین سفره عقد از آکواریوم استفاده می‌کنند.

دفتر-ازدواج-بلوار-همیلا-دفت-رازدواج-اکسیر

دفتر-ازدواج-بلوار-همیلا-دفت-رازدواج-اکسیر

نان و پنیر و سبزی:

یکی از زیباترین سنت‌های دیرینه نان و پنیر است که در سفره عقد قرار می‌دهند. نان و پنیر نماد رزق و روزی و برکت است. سبزی کنار آن نیز نشانه سرسبزی و سلامتی است. در سالن عقد بلوار همیلا طرف نان و پنیر و سبزی به شکلی بسیار زیبا تزئین می‌شود و این سنت زیبا همچنان حفظ می‌شود.

میوه:

ظروف میوه موجود در سفره عقد سالن عقد شیک بلوار همیلا از میوه‌های زیبا و خوشرنگ پر شده است. معمولا از میوه‌های لاکچری مانند آناناس و موز در ظرف میوه استفاده می‌شود تا جلوه زیباتری داشته باشد. میوه نماد بهره مندی از نعمات خداوند است و در تمام سفره‌های عقد وجود دارد.

گل:

یکی دیگر از اجزای سفره عقد گل‌های زیبا و عمدتا طبیعی است. گل نماد شادابی و طراوت است و در بیشتر قسمت‌های سفره عقد از گل‌های زیبا استفاده می‌شود. گل آرایی یک هنر است و توسط تیم طراحی دکور دفتر ازدواج بلوار همیلا اجرا می‌شود. انتخاب گل‌ها می‌تواند مطابق با سلیقه عروس و داماد انجام شود. برای دیدن عکس‌های سالن عقد اکسیر به نشانی اینترنتی https://salonaghdexir.com/ مراجعه نمائید و از گالری تصاویر سالن عقد شیک دیدن فرمائید.

 

شمع:

شمع نیز از دیگر اجزای موجود در سفره عقد است که درون ظروفی زیبا قرار داده می‌شوند و سفره را زیباتر می‌کنند. در محضر عقد بلوار همیلا شمع آرایی به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود و نور ملایم شمع‌ها آرامش خاصی به فضای اتاق عقد می‌بخشد. شمع نماد روشنی و گرمای زندگی است.

استند حلقه‌های ازدواج:

یکی از مهمترین اجزای سفره عقد استند حلقه ازدواج است. حلقه‌های عروس و داماد درون استند قرار داده می‌شوند و پس از جاری شدن خطبه عقد عروس و داماد حلقه‌ها را به دست می‌کنند.

در سالن عقد اکسیر خدمات عکاسی و فیلم برداری از مراسم عقد مهیا می‌باشد و عکاس حرفه‌ای مجموعه عکس‌های با کیفیت و زیبا از مراسم ثبت می‌کنند و به عروس و داماد تقدیم می‌کنند. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست برای گرفتن عکس‌های عقد به آتلیه بروید. می‌توانید در کنار سفره عقد عکس‌هایی به یاد ماندنی بگیرید و خاطره این روز خاص را برای همیشه ثبت کنید. پیوندتان مبارک باد.

 

برای آشنایی بیشتر با دفتر عقد در خیابان میرزابابایی لطفا اینجــــا کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *