قیمت سالن عقد شیک در غرب تهران

یکی از مسائلی که برای تمامی زوج‌های جوان که قصد ازدواج دارند یک دغدغه بزرگ به شما می‌آید قیمت سالن عقد شیک در غرب تهران است. در صورتی که عروس و داماد جوان با برنامه ریزی درستی پیش بروند و قیمت سالن عقد و سایر مخارج را از پیش برآورد نمایند. در صورتی که خانواده‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند می‌توانند، قیمت سالن عقد شیک را به صورتی تقسیم کنند که زوجین جوان بتوانند به راحتی و بدون نگرانی جشن عقد را برگزار نمایند.

اگر از مهمانانتان با شام بخواهید پذیرایی کنید بر قیمت سالن عقد موثر است.

تعداد ساعتی که قصد دارید مهمانی بعد از عقدتان طول بکشد به قیمت سالن عقد هم تاثیر دارد.

چه عواملی بر قیمت سالن عقد تاثیر دارند؟

بزرگترین موضوعی که پیش از برگزاری مراسم عقد برای عروس و داماد جوان یک چالش بزرگ محسوب می‌شود برنامه ریزی برای مراسم بر اساس بودجه موجود است. معمولا زوجین جوان آرزو دارند تا جشن عقد خود را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند. البته با وجد شرایط سخت اقتصادی و بالا بودن قیمت‌ها این کار با استرس بالایی همراه است و در صورتی که خانواده‌ها کمک نکنند،  برای زوجین جوان سخت است تا از پس هزینه‌های مراسم عقد برآیند.

برای این که عروس و داماد و حتی خانواده‌ها برای جشن عقد آرامش خاطر بیشتری داشته باشند بهتر است تا پیش از مراسم و پیش از آنکه بخواهند محضر ازدواج با قیمت مناسب را پیدا کرده و خریدهای عقد را انجام دهند، برنامه ریزی دقیقی انجام دهند. در صورتی که کارها با برنامه ریزی پیش نرود علاوه بر این که استرس زیادی به خانواده‌ها و عروس و داماد وارد می‌شود، جشن عقد آن گونه که مد نظر آنها است برگزار نخواهد شد. در زمان برنامه ریزی باید تمام جزئیات و هر خرید یا برنامه‌ای که برای روز جشن در نظر دارید را یادداشت کرده و هزینه آن را برآورد کنید.

در مورد رزرو سالن عقد چند عامل مهم بر هزینه‌ها تاثیر دارد. در ادامه می‌خواهیم این عوامل را بررسی کنیم و ببینیم کدام یک از عوامل بیشترین تاثیر را بر هزینه سالن عقد دارد. در صورتی که تمامی هزینه‌ها را محاسبه کنید می‌توانید برخی از آنها را در صورتی که ضروری نباشند، حذف کرده و هزینه آن را صرف بخش دیگری کنید که از اهمیت بیشتری برخوردار است.

از مهمترین عوامل موثر بر قیمت سالن عقد شیک عبارت است از:

  • موقعیت سالن عقد
  • تاثیر خدمات بر قیمت سالن عقد شیک
  • ظرفیت سالن و تعداد مهمان‌ها
  • زمان برگزاری مراسم جشن عقد
  • تهیه گیفت عروسی

موقعیت سالن عقد

از مهمترین عواملی که بر قیمت سالن عقد تاثیر دارد، موقعیت مکانی دفتر در شهر است. محله و مکانی که محضر عقد در آن واقع شده است بر قیمت رزرو دفتر و خدمات ان تاثیر خواهد داشت. در صورتی که محضر عقد در مناطق بالاتر تهران قرار داشته باشد مسلما قیمت آن بیشتر از سایر مناطق خواهد بود و باید این مساله را در نظر داشته باشید. اگر دفتر ازدواج در یک مجتمع تجاری بزرگ و معروف واقع شده باشد، قطعا هزینه بیشتری خواهد داشت و باید این موضوع را هنگام برآورد هزینه‌ها در نظر داشته باشید.

اگر محضر ازدواج در منطقه‌ای با قیمت‌های مناسب‌تر واقع شده باشد قیمت رزرو دفتر نیز در مقایسه با مناطق بالای شهر کاهش خواهد یافت. به همین دلیل در صورتی که قیمت رزرو دفتر عقد برایتان مهم است و به دنبال این هستید که در هزینه‌ها صرفه جویی کنید بهتر است به موقعیت مکانی محضر ازدواج دقت داشته باشید و با توجه به بودجه‌ای که برای مراسم در نظر گرفته‌اید، به دنبال دفتر عقد مناسب بگردید. البته ممکن است یک دفتر عقد در مناطق بالا باشد اما با قیمت مناسبی خدمات خود را به زوجین جوان ارائه دهد. به همین دلیل باید پرس و جود کنید و به صورت حضوری چند دفتر مورد نظرتان را از نزدیک مشاهده کرده و درباره قیمت‌ها سوال کنید. سپس تصمیم نهایی را گرفته و برای روز جشن برنامه ریزی کنید.

تاثیر خدمات بر قیمت سالن عقد شیک

هر یک از زوجین جوان برای جشن عقد خود برنامه‌هایی را از قبل در نظر دارند و به دنبال دفتر عقدی هستند که خدمات مورد نظرشان را ارائه دهد. معمولا زوجین جایی را انتخاب می‌کنند که بهترین خدمات را برای روز مراسم عقد فراهم کرده باشد و عروس و داماد بتوانند جشنی به یاد ماندنی و خاطره انگیز را همان طور که دوست دارند برگزار کنند. هر فرد سلیقه منحصر به فرد خود را دارد و به همین دلیل در برخی از دفاتر مانند سالن عقد اکسیر دو سالن مجزا با دو تم متنوع برای برگزاری مراسم عقد آماده شده است.

در هر یک از سالن‌ها از رنگ‌های متنوعی استفاده شده است و می‌توان گفت تم کلی هر دو سالن با یکدیگر متفاوت است. بنابراین عروس و داماد پس از تماشای هر دو سالن می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام چیدمان و تم رنگی را برای مراسم عقد خود می‌پسندند. چیدمان میز و صندلی‌ها و حتی سفره عقد در هر دو سالن با یکدیگر تفاوت دارد. در صورت تمایل عروس و داماد می‌توانند برخی از جزئیات موجود در سالن یا سفره عقد را تغییر دهند.

کیفیت خدمات و استفاده از لوازم لوکس و لاکچری بر قیمت نهایی سالن عقد تاثیر خواهد داشت. به عنوان مثال اگر در سفره عقد از ظروف کریستال استفاده شده باشد و یا چیدمان آن به سبک خاصی اجرا شده باشد ممکن است بر قیمت تاثیر داشته باشد. در صورتی که عروس و داماد سفارش گل آرایی یا شمع آرایی داشته باشند این هزینه به صورت مجزا محاسبه خواهد شد. ممکن است عروس و داماد بخواهند در بخش‌هایی از سالن گل آرایی یا بادکنک آرایی مطابق با نظر و سلیقه آنها انجام شود. این خدمات از جمله خدمات ویژه هستند که در صورتی که زوجین درخواست داشته باشند ارائه می‌شوند.

تهیه سینی برکت به سفارش زوجین نیز از دیگر خدماتی است که هزینه جداگانه داشته و در صورت تمایل برای سفره عقد تهیه می‌شود. عروس و داماد می‌توانند مدل سینی برکت و نحوه تزئین و چیدمان آن را انتخاب کنند تا برای روز عقد آماده شود. خدمات پذیرایی از مهمانان و سرو شیرینی و نوشیدنی از دیگر خدمات سالن عقد است و با توجه به سلیقه و درخواست عروس و داماد انجام می‌گردد. عروس و داماد نوع شیرینی و نوشیدنی را انتخاب می‌کنند و خدمات لازم جهت پذیرایی از مهمانان به بهترین شکل ممکن و با بهترین کیفیت ارائه خواهد شد.

از دیگر خدمات سالن عقد می‌توان به فیلم برداری و عکاسی از مراسم اشاره کرد. در سالن عقد اکسیر آتلیه مخصوص برای عکاسی از عروس و داماد وجود دارد و دیگر نیازی نیست برای ثبت عکس‌های روز عقد به آتلیه دیگری مراجعه کنید. عکاسی و فیلم برداری توسط تیم حرفه‌ای و مجرب انجام می‌شود و نتیجه کار را پس از اتمام مراسم می‌توانند مشاهده کرده و فایل آن را دریافت کنند. در صورتی که عروس و داماد بخواهند از این خدمات نیز استفاده کنند بهتر است هزینه آن را از مدیریت مجموعه سوال کرده و در لیست هزینه‌های مراسم یادداشت کنند. در زمان برنامه ریزی برای مراسم و برآورد هزینه‌ها همه مخارج حتی کوچکترین آنها بایستی یادداشت شود.

از خدمات دیگر سالن عقد و عواملی که بر قیمت محضر ازدواج در غرب تهران تاثیر دارد، پخش موسیقی زنده و استفاده از نورپردازی است. در صورتی که عروس و داماد مایل باشند در مراسم عقد پخش موسیقی به صورت زنده باشد بایستی درباره هزینه این خدمات از مدیر مجموعه سوال کنند و در صورتی که تمامی هزینه‌ها را برآورد کرده و به این نتیجه رسیدند که می‌توان برای این بخش از خدمات نیز هزینه‌ای را صرف کرد، برای مراسم خود موسیقی زنده را انتخاب کنند. هزینه با توجه به نوع ساز و گروهی که برای مراسم اجرا می‌کند متفاوت خواهد بود.

حتما سالن عقدی را انتخاب کنید که متناسب با تعداد مهمانان شما باشند.

اگر تعداد مهمانانتان برای جشن عقد زیاد باشد، در نتیجه بر قیمت سالن عقد شیک هم تاثیر گذار است.

ظرفیت سالن و تعداد مهمان‌ها

یکی از عوامل مهم بر قیمت سالن عقد تعداد مهمان‌ها و ظرفیت سالن است. ظرفیت سالن از ۲۰ نفر تا ۱۵۰ نفر بوده و هر قدر تعداد مهمان‌ها بیشتر باشد خدمات بیشتری برای پذیرایی از آنها مورد نیاز خواهد بود و در نتیجه قیمت نیز بیشتر خواهد شد. توصیه می‌شود پیش از آنکه بخواهید محضر ازدواج را برای روز جشن رزرو کنید تعداد مهمانان هر دو خانواده را به طور دقیق مشخص کنید. معمولا برای جشن عقد محضری تنها از بزرگان فامیل و اقوام درجه یک دعوت می‌شود و بهتر است که کودکان در این مراسم حضور نداشته باشند تا نظم مراسم به هم نریزد.

پس از آن که تعداد مهمان‌ها مشخص شد سالنی را انتخاب کنید که ظرفیت کافی برای مهمانان ما داشته باشد. توصیه می‌کنیم که مراسم عقد محضری را خلوت‌تر برگزار کنید تا کیفیت برگزاری مراسم بیشتر باشد. در صورتی که تعداد مهمانان خیلی زیاد باشد کنترل کردن و پذیرایی از آنها زمان بیشتری خواهد برد و امکان دارد در کیفیت مراسم شما اثر نامطلوبی بگذارد. سالنی را انتخاب کنید که ظرفیت ان متناسب با تعداد مهمان‌ها باشد، زیبا نیست که بخش زیادی از سالن خالی بماند و یا تعداد مهمان‌ها بیشتر از صندلی‌ها باشد و برخی از آنها ناچار باشند ایستاده مراسم را تماشا کنند.

تعداد مهمان‌ها و خدماتی که برای پذیرایی از آنها ارائه می‌شود از جمله عواملی است که بر قیمت سالن عقد شیک تاثیر دارد. هر قدر تعداد مهمان‌ها بیشتر باشد خدمات بیشتری مورد نیاز خواهد بود در نتیجه باید هزینه بیشتری را برای تهیه مواد پذیرایی و خدمات بپردازید. در صورتی که سالن ظرفیت کمی داشته باشد و تعداد مهمان‌ها کمی بیشتر از ظرفیت باشد سالن تعدادی صندلی به سالن اضافه خواهد کرد تا مهمان‌ها بتوانند بنشینند اما اگر تعداد مهمان‌ها خیلی بیشتر از ظرفیت سالن باشد بایستی سالن بزرگتر را رزرو کنید. در صورتی که می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید بهتر است از دعوت اقوام درجه دو برای مراسم عقد محضری صرف نظر کنید. می‌توانید آنها را برای جشن عقد در تالار یا رستوران دعوت نمائید.

زمان برگزاری مراسم جشن عقد

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت سالن عقد شیک در غرب تهران زمان برگزاری مراسم است. معمولا در مناسبت‌های خاص و ایام پس از محرم و صفر میزان تقاضا برای برگزاری مراسم عقد بالا است و به همین دلیل در این ایام قیمت رزرو سالن عقد نیز بیشتر از سایر روزها خواهد بود. به همین دلیل هنگامی که در مراسم بله برون تاریخ عقد را مشخص می‌کنید بهتر است مناسبت‌ها را نیز در نظر داشته باشید. علاوه بر این در این ایام پیدا کردن سالن عقد خالی برای برگزاری مراسم کمی دشوار است و ایرادی ندارد اگر تاریخ عقد را در روزی به جز روزهای خاص و مناسبت‌ها برگزار کنید.

در روزهای آخر هفته و تعطیلات نیز قیمت سالن عقد بیشتر از سایر روزهای هفته است. اگر در حال برنامه ریزی برای روز عقد هستید، بهتر است روزی را انتخاب کنید که هم برای شما و هم برای مهمان‌ها مناسب است و از طرفی قیمت سالن عقد را نیز مد نظر قرار دهید. به طور کلی برای این که بتوانید سالن عقد را برای روز مورد نظرتان رزرو کنید بهتر است کمی زودتر اقدام کنید و بر اساس برنامه ریزی پیش بروید تا زمان کافی برای انجام کارها داشته باشید.

گیفت عروسی یکی از گزینه هایی است که به انتخاب سالن عقد باشد به قیمت سالن عقد تاثیر می‌گذارد.

گیفت عروسی؛ هدایای کوچکی هستند که برای یادگاری به مهمانان داده می‌شود.

تهیه گیفت عروسی

یکی از رسم‌های زیبا تهیه گیفت عروسی است. رسم است که عروس هدیه‌های کوچکی را تهیه می‌کند و در داخل آنها نقل و شیرینی قرار می‌دهد و پس از پایان مراسم گیفت‌ها را میان مهمانان و مخصوصا میان دختران مجرد پخش می‌کند. در صورتی که این رسم در خانواده شما نیز وجود دارد بایستی به فکر تهیه آن باشید. اگر می‌خواهید گیفت‌ها را آماده تهیه کنید که باید در بازار بگردید و گیفتی زیبا و مناسب را خریداری نمائید. اما اگر خودتان قصد دارید گیفت‌ها را درست کنید بهتر است زودتر مواد لازم را تهیه کرده و با کمک دوستان و اعضای خانواده آنها را برای روز جشن آماده کنید. گیفت‌ها را به تعداد مهمان‌ها درست کنید تا به همه مهمان‌ها برسد و به خاطر داشته باشید که چند نمونه از آن را به عنوان یادگاری برای خودتان نگه دارید.

سخن آخر،

همان طور که اشاره کردیم قیمت سالن عقد شیک در غرب تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای این که بتوانید برای مراسم عقد برنامه ریزی درستی داشته باشید و تمام خریدها را انجام دهید، بهتر است تمام مخارج را با جزئیات یادداشت کنید. قیمت سالن عقد شیک را در نظر داشته باشید و تا حد امکان از مخارج غیر ضروری صرف نظر کنید. معمولا بخشی از قیمت سالن عقد به خدمات اختصاص داده می‌شود و در صورتی که می‌خواهید مراسم با شکوهی داشته باشید می‌توانید از بهترین خدمات سالن عقد استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *