هنگام عقد چه دعا و چه سوره‌ای از قرآن را بخوانیم؟ چه مستحباتی پیش از عقد و در زمان جاری شدن خطبه عقد و پس از آن انجام می‌شود؟ چند دعا و سوره قرآن توصیه شده است که مستحب است برای آرامش و کامیابی پیش از جاری شدن خطبه عقد و پس از آن خوانده شود. این دعا را عروس و داماد می‌خوانند تا دلهایشان به یکدیگر پیوند خورده و زندگی سرشار از آرامش و نیک بختی را آغاز نمایند. در این مقاله چند دعای مشهور را برایتان خواهیم آورد.

برای اطلاع از نحوه برگزاری مراسم عقد در سالن عقد اکسیر می‌توانید به آدرس اینترنتی https://salonaghdexir.com/ مراجعه فرمائید.

سالن عقد غرب تهران

. با خواندن این آیات پیوند مشترک خود را در سالن عقد اکسیر با لطف و رحمت خداوند مهربان آغاز نمائید.

پیش از عقد چه دعایی بخوانیم؟  

چند دعای معروف که بر سر سفره عقد در سالن عقد غرب تهران خوانده می‌شود و برای عروس و داماد خیر و برکت دارد عبارتند از:

  • دعای اول: الحمدالله و الصلاه و السلام علی رسول الله

این دعا به حمد و ستایش خداوند و پیامبر می‌پردازد و برای یاری گرفتن از خداوند و رسول او برای داشتن زندگی پر از برکت و نیکی خوانده می‌شود. بهتر است این دعا را عروس و داماد هر دو بخوانند.

  • دعای دوم: اللَّهُم إني أريدُ أَنْ أَتزوَّجَ اللَّهُم فَقَدِّرْ لي منَ النِّسَاءِ أَحْسَنَهُنَّ خُلْقاً وَ خَلْقاً وَ أَعَفَّهُنَّ فَرْجاً وَ أَحْفَظَهُنَّ لي في نَفْسِهَا و مالي و أَوْسعَهُنَّ رزقاً و أَعْظَمَهُنَّ بركةً و قَيِّضْ لي مِنْهَا ولداً طَيِّباً تَجْعَلُهُ لي خلَفاً صالحاً في حَيَاتِي و بعدَ موْتِي

عروس و داماد با خواندن این دعا برای زندگی خود شادی و برکت را آرزو می‌نمایند و از خداوند متعال درخواست یاری می‌نمایند.

  • دعای سوم: الحمدلله نحمده و نستعینه و نستغفره و نعوذ به من شرور أنفسنا و من سيئات أعمالنا. من يهده الله فلا مضل له ومن يضلل الله فلا هادي له وأشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له وأشهد أن محمدا عبده ورسوله.

این دعا در مورد دوری از گناه و کردار ناپسند است و عروس و داماد با خواندن این دعا از خدا می‌خواهند که آنها را در مسیر زندگی راهنمایی کند و از قرار گرفتن در مسیر نادرست حفظ کند. در آخر این دعا شهادتین آمده است که با اقرار بر یگانه بودن خداوند و بزرگی او دعا به پایان می‌رسد.

  • دعای چهارم: التحيات لله والصلوات والطيبات. السلام عليك أيها النبي ورحمة الله وبركاته. السلام علينا وعلى عباد الله الصالحين. أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن محمدا عبده ورسوله.

این دعا که خطبه تشهد نماز است برای سلام به خداوند و پیامبر اوس خوانده می‌شود و بر یگانگی خداوند شهادت داده می‌شود. خواندن این دعا نیز مستحب است و بسیار توصیه شده است.

پس از خواندن این دعاها عروس و داماد هر آرزویی که دارند را از خداوند متعال طلب می‌کنند و از خداوند می‌خواهند که پیودشان جاودان و سرشار از عشق و محبت باشد. رزق و روزی حلال و فرزندانی زیبا و نیک به آنها عطا نماید و در ادامه راه زندگی یار و یاور آنها باشد. این دعا را می‌توانید در دفترچه‌ای یادداشت کنید و در روز عقد با خود به سالن عقد ببرید و یا آن را بر روی گوشی همراه‌تان ذخیره کنید و بر سر سفره عقد این دعا را به همراه داماد بخوانید.

یکی از اعمال مستحب که پیش از خوانده شدن خطبه عقد در سالن عقد در پونک برای داماد توصیه شده است، خواندن دو رکعت نماز است. در رکعت اول سوره حمد و سپس سوره توحید خوانده می‌شود، در رکعت دوم اول سوره حمد خوانده می‌شود و بعد از آن سوره یاسین باید خوانده شود. پس از اینکه نماز تمام شد دعای زیر خوانده شود:

«اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي زَوْجَةً صَالِحَةً وَدُوداً وَلُوداً شَكُوراً قَنُوعاً غَيُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَكَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَكَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِيتُ ذَكَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَيْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِي وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَيْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِي وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَيْهَا أَرْضَتْنِي يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ هَبْ لِي ذَلِكَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُكَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا مَا قَسَمْتَ لِي فَمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ»

این نماز برای درخواست رزق و روزی و افزایش برکت در زندگی از سوی حضرت علی (ع) توصیه شده است. داماد می‌تواند پیش از شروع مراسم این نماز را بخواند و یا در منزل و پیش از حضور در سالن عقد نماز مستحبی را خوانده و سپس برای مراسم حاضر شود. داماد می‌تواند پس از تمام شدن دعا برای خود و شریک زندگی‌اش آروزی خوشبختی و سعادت کند.

سالن عقد در پونک

. با خواندن این آیات پیوند مشترک خود را در سالن عقد اکسیر با لطف و رحمت خداوند مهربان آغاز نمائید.

پیش از عقد در سالن عقد چه سوره‌هایی از قرآن را بخوانیم؟

علاوه بر دعاهایی که در بخش قبل اشاره کردیم خواندن چند سوره از قرآن کریم نیز قبل از جاری شدن خطبه عقد در سالن عقد در پونک مستحب است. این سوره‌ها برای داشتن زندگی سرشار از خیر و برکت خوانده می‌شود و مراسم عقد مزین به نام و یاد خداوند می‌شود.

تمامی سوره‌های قرآن مقدس هستند و شما می‌توانید پیش از جاری شدن خطبه عقد چند آیه از قرآن را بخوانید. اما چند سوره و آیه پیش از خوانده شدن خطبه عقد توصیه شده است که خواندن آنها مستحب می‌باشد. شوره آل عمران آیه ۱۲۰، سوره احزاب آیه ۷۱ و سوره نساء آیه اول. با خواندن این آیات پیوند مشترک خود را در سالن عقد اکسیر با لطف و رحمت خداوند مهربان آغاز نمائید.

در لحظه جاری شدن خطبه عقد چه دعایی بخوانیم؟

در زمان خوانده شدن خطبه عقد معمولا عروس و داماد به قدری هیجان دارند که فراموش می‌کنند دعا یا سوره‌ای را بخوانند. به همین دلیل بهترین کار این است که قرآن را بر دست بگیرید و صفحه‌ای از آن را باز کنید نگاه کردن به آیات قرآن حس آرامش را به شما منتقل خواهد کرد. اگر توانستید چند آیه از صفحه‌ای که باز کرده‌اید را آرام آرام بخوانید.

بهترین سوره‌هایی که می‌توانید در زمان خوانده شدن خطبه عقد بخوانید عبارتند از سوره الرحمن که عروس قرآن نامیده شده است، سوره یاسین که قلب قرآن نام دارد و سوره کوثر به یاد و نام حضرت فاطمه (س). یکی از این سوره‌ها را در قرآن علامت بگذارید و زمانی که عاقد سالن عقد غرب تهران در حال خواند خطبه عقد است شروع به خواندن چند آیه از این سوره‌ها کنید.

از دیگر سوره‌هایی که برای زمان جاری شدن خطبه عقد توصیه شده است سوره مریم و نور است. خواندن چند آیه از این سوره‌ها برای زوج‌های جوان بسیار خوش یمن است. برخی از زوج‌ها نیز در زمان عقد نیت می‌کنند و قرآن را باز می‌کنند و هر سوره‌ای که آمد را می‌خوانند. به طور کلی خواندن تمامی سوراه‌های قرآن موجب آرامش خواهد شد و نام خداوند دلهای عروس و داماد را به یکدیگر نزدیک خواهد نمود.

بعد از عقد چه دعایی بخوانیم؟

پس از اینکه عروس خانم بله را گفت و مراسم خواندن عقد تمام شد و کادو گرفتن‌ها و تبریک‌های اقوام و بستگان پایان یافت، مستحب است که دعایی خوانده شود. این دعا با آروزی شروع یک زندگی شاد و پر از برکت خوانده می‌شود و چند دقیقه بیشتر زمان نخواهد برد. می‌توانید لحظه‌ای که سالن عقد خلوت شد این دعا را به همراه همسر خود بخوانید و برای زندگی مشترکتان بهترین‌ها را آرزو کنید.

دعای بعد از عقد:

بارک ‌الله لك و بارك عليك و جمع بينكما في خير و بارک‌ الله فيكم و بارك عليكم و على الخير و البركة على خير طائر

عروس و داماد با خواندن این دعا از خداوند بزرگ می‌خواهند که پیوند آنها را پر از نیکی، برکت و شادی نماید و زندگی آرام و خوبی را از خداوند متعال آرزو می‌کنند.

خواندن این دعاها قبل و بعد از عقد موجب آرامش عروس و داماد می‌شود و موجب می‌شود تا فضای معنوی بر سالن عقد اکسیر حاکم گردد و زندگی مشترک زوج تازه با نام و یاد خدا آغاز شود.

آیا دعای قبل و بعد از عقد باید به عربی خوانده شود؟

خواندن دعا در زمان قبل از خوانده شدن خطبه عقد و پس از آن به منظور آوردن نام خداوند و کمک خواستن از او است. شما پیش از عقد در سالن عقد اکسیر می‌توانید به هر زبانی که دوست دارید دعا کنید و برای زندگی مشترک خود آروزی خوشبختی و سلامتی کنید. از قدیم گفته‌اند که در زمان خوانده شدن خطبه عقد در سالن عقد غرب تهران فرشته آمین در بالای سر عروس و داماد می‌ایستد و هر چه آنها آرزو کنند را آمین می‌گوید. به همین دلیل لحظه عقد را زمانی مقدس می‌دانند و توصیه می‌کنند که در زمان خوانده شدن خطبه عقد و نکاح نام خداوند را بر زبان بیاورید و از او درخواست کمک و راهنمایی کنید.

برای دختران و پسران مجرد فامیل دعا کنید و برای آنها نیز ازدواج موفق و زندگی سرشار از شادی را آرزو کنید. قطعا این حس خوب به شما نیز منتقل خواهد شد. در زمان عقد در سالن عقد در پونک باید افکار منفی را از خود دور کنید و چه چیز بهتر از خواندن آیات قرآن و دعا کردن خواهد بود.

در زمان خوانده شدن خطبه عقد برای اینکه آرامش داشته باشید نام خدا را بر زبان بیاورید و از او بخواهید که دلتان را آرام کند و مهربانی و لطف خود را شامل حال شما و شریک زندگی‌تان نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *